4章:Arduino演習Communication/Physical Pixel用スケッチ

    作成2015.08.22

  1. Arduino演習Communication/Physical Pixel用スケッチ
     Arduino演習Communication/Physical Pixel用スケッチは以下となります。
     // mouseover serial
    
     // Demonstrates how to send data to the Arduino I/O board, in order to
     // turn ON a light if the mouse is over a square and turn it off
     // if the mouse is not.
     // created 2003-4
     // based on examples by Casey Reas and Hernando Barragan
     // modified 30 Aug 2011
     // by Tom Igoe
     // This example code is in the public domain.
    
     import processing.serial.*;
    
     float boxX;
     float boxY;
     int boxSize = 20;
     boolean mouseOverBox = false;
    
     Serial port;
    
     void setup() {
     size(200, 200);
     boxX = width/2.0;
     boxY = height/2.0;
     rectMode(RADIUS); 
     
     // List all the available serial ports in the output pane. 
     // You will need to choose the port that the Arduino board is 
     // connected to from this list. The first port in the list is 
     // port #0 and the third port in the list is port #2. 
     // if using Processing 2.1 or later, use Serial.printArray()
     println(Serial.list()); 
     
     // Open the port that the Arduino board is connected to (in this case #0) 
     // Make sure to open the port at the same speed Arduino is using (9600bps) 
     port = new Serial(this, Serial.list()[4], 9600); 
     
     }
    
     void draw()
     {
       background(0);
    
       // Test if the cursor is over the box
       if (mouseX > boxX-boxSize && mouseX < boxX+boxSize && mouseY > boxY-boxSize && mouseY < boxY+boxSize) 
       { mouseOverBox = true;
         // draw a line around the box and change its color:
         stroke(255);
         fill(153);
         // send an 'H' to indicate mouse is over square:
         port.write('H');
       }
       else 
       {
         // return the box to it's inactive state:
         stroke(153);
         fill(153);
         // send an 'L' to turn the LED off:
         port.write('L');
         mouseOverBox = false;
       }
       // Draw the box
       rect(boxX, boxY, boxSize, boxSize);
     }
    


  2. PArduino演習Communication/Physical Pixel用スケッチの実行
    (1)PArduino演習Communication/Physical Pixel用スケッチを実行するとコンソールに
    COM1 COM3 COM4 COM5 COM10
    と表示されます。
    (2)Arduinoと接続のポートはいつもCOM10であり、port = new Serial(this, Serial.list()[4], 9600);とするとつながります。



    (4)実行ウインドウが表示されます。



    (5)マウスの位置が中央の四角(灰色)内にはいるとArduinoに接続したLEDが点灯します。
    (6)マウスの位置が中央の四角(灰色)内からはずれるとArduinoに接続したLEDが消灯します。


  3. Arduino演習Communication/Physical Pixe用スケッチまとめ
    (1)トラブルなく動作しました。
    (2)Communication/Physical Pixelはマウスの位置の判定方法の例題です。




5章:Arduino演習Communication/VirtualColorMixer用スケッチに行く。

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